قنبر پلو؟ مگه میشه، مگه داریم؟!
نوشته شده توسط : ali
شايد اتفاق خوبي نباشد ولي اين روزها ديگر كمتر ‌مهماني افطاري را مي‌بينيد كه سفره‌ای با غذاهاي ساده داشته باشد؛ ديگر ‌مهماني‌هاي افطاري هم دست‌كمي از ‌مهماني‌هاي رسمي مجلسي و عروسي‌ها ندارد.

 صاحبخانه تا مي‌تواند غذاهاي جور و واجور مقوي و متنوع به همراه انواع و اقسام دسرهاي شيرين مخصوص افطار مي‌گذارد كه مبادا ‌مهمانان روزه‌دار غذايي را دوست نداشته باشند و گرسنه بمانند. فقط نكته مهم اين است كه سعي كرده‌ايم با ارائه روش تهيه غذاهاي متنوع و سنتي فصل، سفره افطاري‌تان را علاوه بر متنوع بودن خوشمزه و خاطره‌انگيز كنيم. در ضمن علاوه بر غذاها دسرهاي دكوراتيو و لذيذ مخصوص افطاري هم به اين سفره رنگ و جلاي ديگري مي‌بخشند. لذتشان را ببريد.
 
مواد لازم:
 
    500 گرم گوشت چرخ‌كرده
     3 پيمانه برنج
     1 عدد پياز درشت
     3 ق‌س آرد نخودچي
     100 گرم كشمش
     1ق‌س رب‌انار
     1 ق‌س شيره انگور
     100 گرم  مغزگردو
     نمك، فلفل و زردچوبه و روغن
     به ميزان لازم
 
 
قنبرپلو
 
طرز تهیه:
 
1. برنج را شسته و مقداري آب روي آن بريزيد و با كمي نمك خيس كنيد.
 
2. گوشت چرخ‌كرده را در كاسه‌اي با ادويه‌ها (نمك، فلفل و زردچوبه) و آرد نخودچي مخلوط كنيد. مايه گوشت آماده شده را خوب با دست ورز دهيد تا كشدار و چسبنده شود. حالا شروع كنيد آنها را به شكل كوفته قلقلي‌هاي كوچك درآوريد. همه مايه گوشت را به همين صورت قلقلي كنيد.
 
3. در ماهيتابه‌اي روغن ريخته و حرارت دهيد تا داغ شود، بعد كوفته قلقلي‌هاي ريز را كه آماده كرده‌ايد، در روغن تفت دهيد. وقتي همه طرف كوفته‌ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج كنيد و كناري بگذاريد.
 
4. پياز را ريز خرد كنيد، در تابه‌اي با روغن سرخ كنيد تا طلايي شود. گردو را هم بعد از خرد كردن به پياز داغ اضافه كنيد و همراه با پياز داغ كمي تفت دهيد حالا كشمش را اضافه كرده و بعد از يك دقيقه آن را از روي حرارت برداريد.
 
5. برنج را در قابلمه‌اي حاوي آب جوش ريخته و بجوشانيد. وقتي كه برنج سبك شد و روي سطح آب آمد، آن را آبكش كنيد. قابلمه‌اي كه مي‌خواهيد غذا را در آن درست كنيد آماده كرده و لايه‌لايه مواد آماده - يعني مخلوط كشمش و گردو و كوفته‌ها - را لابه‌لاي برنج بريزيد.
 
6. رب انار را با كمي آب رقيق كرده و با شيره انگور مخلوط كنيد، بعد آن را روي برنج ريخته و آن را دم كنيد. مدت زمان دم كشيدن برنج حدود نيم ساعت است. البته يادتان نرود حرارت اجاق در حين دم كشيدن برنج بايد ملايم باشد.






مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 1834
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: